کد برای وبلاگ :: قالب وبلاگ :: کد آهنگ وبلاگکد دعای فرج برای وبلاگحب العباس :: کرامات حضرت ابوالفضل

 

 

 

سید الساجدین

معجزه ای از امام سجاد (ع)

در کتاب شریف اصول کافی آمده است: 
زنی که معروف به «حبابه‏ی والبیه» بود گفت: در وقتی که امیرمؤمنان علیه‏السلام در کوفه تشریف داشتند، در مسجد کوفه به خدمتشان مشرف شدم. از آن جناب، علامت و نشانه‏ی امامت را پرسیدم. حضرت به سنگی که بر زمین مسجد افتاده بود اشاره کرد و آن را خواست. سنگ را به دست امام دادم. آن حضرت انگشتر خویش را از دست بیرون آورد و بر سنگ زد. دیدم که اثر و نقش رنگین انگشتری بر سنگ به جا ماند، مثل این که انگشتر را بر موم نرم فرو برده باشد. آنگاه فرمود: «ای حبابه! هر که بعد از من چنین نمود او امام پس از من است.» پس از شهادت امیرمؤمنان علیه‏السلام به حضور امام حسن علیه‏السلام مشرف شدم و عرض کردم: 
«ارنی دلالة الامامة» «علامت امامت خویش را به من نشان دهید.» امام حسن علیه‏السلام فرمود: «ای حبابه! آن سنگی را که پدرم مهر نمود به من بده» و آن‏گاه انگشتر خویش را بر آن سنگ زد و فورا نقش پیدا کرد. بعد از امام حسن علیه‏السلام همین عمل را امام حسین علیه‏السلام انجام داد و چون نوبت به امام سجاد علیه‏السلام رسید عمر من به 113 سال رسیده بود و قدم خمیده گشته بود و پیری مرا از پای درآورده بود. چون به محضر امام زین‏العابدین علیه‏السلام رسیدم، آن حضرت را مشغول نماز دیدم و آن حضرت چون از یک نماز فارغ می‏گشت فورا نماز دیگری را از سر می‏گرفت. چون انتظار من به طول انجامید به پا خاستم تا بروم. ناگهان امام علیه‏السلام با دست اعجاز به من اشاره نمود. به قدرت کامله‏ی الهی و توجهات امام سجاد علیه‏السلام ناگاه جوانی به من برگشت و چون دختری نوجوان شدم! آن‏گاه به من فرمود: «ای حبابه! آن سنگ را به من بده.» و آن را مهر فرمود. حبابه گوید: من به محضر امام باقر و امام صادق و امام کاظم و امام رضا علیهم‏السلام نیز رسیدم و چون به محضر امام هشتم علیه‏السلام رسیدم بار دیگر پیر و نحیف شده بودم. آن حضرت سنگ را برایم مهر نمود و فرمود: 
«اینک مهیای سفر آخرت باش که به زودی از دنیا خواهی رفت.» . حبابه - این زن سعادتمند - پس از 9 ماه از دنیا رفت و امام رضا علیه‏السلام بر جنازه‏ی او نماز گزارد. 


منبع: کرامات و مقامات عرفانی امام سجاد؛ سید علی حسینی قمی؛ نبوغ؛ چاپ دوم 1381 . 

نوشته شده در 8 / 1برچسب:,ساعت 22:30 توسط سید علی طباطبایی| |

حاجی هایی که انسان نبودند!!!!!!

 

جا رزرو کردن در مسجد الحرام، ممنوع

حضرت سجاد علیه السلام فرموده است: خدای متعال در هر شب از ماه مبارک رمضان بعد از افطار، هفتاد هزار هزار بندگان را از آتش جهنم آزاد می فرماید. 
و از پدران خود علیهم السلام روایت می کند که حضرت سجاد علیه السلام در عرفات ایستاده بود، به زهری گفت: چند نفر را در این محل تخمین می زنی؟ گفت: چهار میلیون و پانصد هزار حاجی. فرمود: ای زهری! نزدیک من بیا و او را نزدیک کشید و دست خود به صورت او مالید و فرمود: نگاه کن، نگاه کرد. زهری می گوید: همه ی مردم را به صورت میمون دیدم، و انسانی ندیدم مگر در هر ده هزار یک نفر، سپس فرمود: نزدیک بیا، نزدیک رفتم، باز حضرت به صورتم دست کشید و فرمود: نگاه کن، نگاه کردم و همه را به شکل خوک دیدم مگر همان عده را. گفتم: پدر و مادرم به قربانت! معجزات و نشانه های تو مرا به وحشت انداخت و عجائب تو مرا حیران کرد! فرمود: ای زهری! از این جمعیت زیاد جز همان عده ی کمی که دیدی، حاجی نیست. آن گاه فرمود: دست به صورت خود بکش. کشیدم و باز مردم را به حالت اول دیدم. 

منبع: معجزات امام سجاد؛ حبیب الله اکبرپور؛ نشر الف؛ چاپ دوم تابستان 1383 .

نوشته شده در 7 / 1برچسب:,ساعت 22:8 توسط سید علی طباطبایی| |

دانشجوی عزیز قدر خودت را بدان

 

امام سجاد علیه‏السلام درباره اجر فراوانی که خداوند به دانشجو مرحمت می‏کند، سخن گفته و می‏فرماید: «دانشجو وقتی که از خانه‏اش بیرون می‏آید هیچ گامی برتر و خشک زمین نمی‏نهد مگر آن که تا هفت طبقه زمین، برای او تسبیح می‏گویند.»

امام سجاد علیه‏السلام دانشجویان را دوست می‏داشت و به آنان احترام می‏کرد و قدر و منزلت آنان را بالا می‏برد، مورخان می‏گویند: وقتی که دانشجویی وارد می‏شد، خوش آمد می‏گفت و می‏فرمود: مرحبا به وصیت رسول خدا - صلی الله علیه و آله - و ابوجعفر - امام باقر - علیه‏السلام می‏گوید: پدرم وقتی که جوانان دانشجو را می‏دید، آنان را نزدیک خود می‏خواند و می‏فرمود: مرحبا به شما، شما امانتهای علم و دانشید و دیری نخواهد پایید که شما خردسالان قوم، بزرگسالان دیگران خواهید شد.


منبع: تحلیلی از زندگانی امام سجاد (جلد 2)؛ باقر شریف قرشی؛ ترجمه محمد رضا عطائی؛ کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام چاپ 1372.

نوشته شده در 6 / 1برچسب:دانش ، دانشجو ، امام سجاد(ع),ساعت 11:22 توسط سید علی طباطبایی| |

وصیت به فرزند

حضرت سجاد علیه السلام در ضمن حدیث حقوق فرموده: حق مردم این است که از ایذائشان خودداری کنی و چیزی را برای آنان دوست بداری که برای خود دوست داری و نخواهی درباره آن ها چیزی را که برای خود نمی خواهی. 
ابوبصیر نقل می کند که: امام محمد باقر علیه السلام فرمود: روزی پدرم امام سجاد علیه السلام مرا طلبید و فرمود: ای فرزندم آن زمان که امر الهی فرا رسد و باید که از دارفناء به دار بقاء روم تو مرا غسل بده که امام را به جز امام غسل ندهد. ای فرزندم زود باشد که برادرت عبدالله مردم را به اطاعت از خود دعوت کند و ادعای امامت نماید باید او را نصیحت کرده و منع نمایی و اگر تو را اطاعت نکند یقینا به زودی رشته حیاتش قطع می گردد. امام باقر علیه السلام می فرماید: زمانی که پدرم به جوار رحمت الهی پیوست، برادرم عبدالله ادعای امامت نمود و من نصیحتش کردم و او قبول نکرد و بعد از مدت کمی پیش بینی پدر بزرگوارم در مورد وی محقق گشت. 

منبع: معجزات امام سجاد؛ حبیب الله اکبرپور؛ نشر الف؛ چاپ دوم تابستان 1383 .

نوشته شده در 5 / 1برچسب:,ساعت 19:48 توسط سید علی طباطبایی| |

مقالاتی پیرامون امام سجاد (ع)

 

هزینه ی دانلود هر مقاله یک صلوات محمدی

 

 

دانلود مقاله اول

 

دانلود مقاله دوم

 

دانلود مقاله سوم

 

دانلود مقاله چهارم

 

دانلود مقاله پنجم

 

دانلود مقاله ششم

 

 

نوشته شده در 4 / 1برچسب:مقاله,سجاد,امام,سید الساجدین,ساعت 16:59 توسط سید علی طباطبایی| |

دعا و مناجات امام سجاد(ع)

یوسف بن اسباط گوید: پدرم برایم تعریف کرد که یک بار در نیمه‏های شب به مسجدالحرام رفتم. صدای سوزناک جوانی که سر به سجده داشت توجه مرا به خود جلب نمود. نزدیک‏تر رفتم. شنیدم که در حالت سجود می‏گفت: «سجد وجهی متعفرا فی التراب لخالقی و حق له». «صورت خاک‏آلودم برای آفریدگارم سجده کرد و او سزاوار سجده است.» چون به نزدیکی جوان رسیدم، با کمال تعجب دیدم که او امام عارفان، حضرت سجاد علیه‏السلام است که خاضعانه با خالق خویش نیایش می‏کند. چون هوا روشن شد به سوی او شتافتم و عرض کردم: «ای فرزند رسول خدا! چرا آن همه خود را زحمت می‏دهی و در مشقت می‏اندازی با این که بر همگان معلوم است که خداوند تو را برتری داده و در نزد خود عزیز و ارجمند نموده است؟!» امام علیه‏السلام چون این سخنان را شنید، صدا به گریه بلند کرد و فرمود: پیامبر خدا فرمود: 
«کل عین باکیة یوم القیامة الا أربعة عین: عین بکت من خشیة الله، و عین فقئت فی سبیل الله، و عین غضت عن محارم الله، و عین باتت ساهرة ساجدة.» 
«تمامی چشمان در روز قیامت گریانند مگر چهار چشم: 
1- چشمی که از ترس خداوند بگرید؛ 
2- چشمی که در راه خدا کور شده باشد؛ 
3- چشمی که به نامحرم نگاه نکرده باشد؛
4- و چشمی که شبانه در حال سجده برای خداوند گریسته باشد.» 
آن گاه فرمود: «خداوند چون بنده شب زنده‏دارش را می‏بیند به فرشتگانش مباهات می‏کند و به آن‏ها می‏گوید: بنده صالحم را بنگرید که روحش در نزد من و پیکرش در اطاعت من است. بستر خواب را از ترس من رها کرده و رحمت مرا طلب می‏کند. شما شاهد باشید که من او را آمرزیدم.»  

طاووس یمانی گوید: 
«نیمه شبی غرق در سکوت به کنار کعبه رفتم. در آنجا امام سجاد علیه‏السلام را دیدم که وارد «حجر اسماعیل» شد و نماز خواند و آن‏گاه به سجده رفت. 
با خود گفتم: «چه نیکوست که نزدیک او شوم و دعاهایش را بشنوم چرا که او فرزند رسول خدا و بنده مقرب درگاه خداوند است.» شنیدم که می‏فرمود: «عبیدک بفنائک، مسکینک بفنائک، فقیرک بفنائک، سائلک بفنائک.» «پروردگارا! بنده حقیرت به در خانه تو آمده، از پا افتاده درگاهت به آستانت آمده، گدای تو به درگاهت آمده، نیازمند به تو سر به آستانت نهاده.»  طاووس گوید: دعاهای امام را در حافظه‏ام سپردم و از آن پس در مواقع گرفتاری و پریشانی می‏خواندم و فورا اندوهم برطرف می‏شد.»

منبع: کرامات و مقامات عرفانی امام سجاد؛ سید علی حسینی قمی؛ نبوغ چاپ دوم 1381.

نوشته شده در 4 / 1برچسب:دعا,مناجات,امام سجاد(ع),سجده,سید الساجدین(ع),ساعت 13:42 توسط سید علی طباطبایی| |

زینت عبادت کنندگان

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در حدیثی فرموده است:  «هنگامی که روز قیامت بر پا می‏شود، منادی خداوند ندا می‏کند:  - کجاست زینت عبادت‏کنندگان؟ در آن هنگام گویی پسرم علی بن الحسین را می‏نگرم که در صحنه قیامت، بین صفوف مردم، شادمان و خرامان گذر می‏کند.» 

سید العابدین

در کتب معتبر روایت شده که شبی امام سجاد علیه‏السلام به نماز و تهجد مشغول بود. شیطان به صورت ماری مهیب به طرف آن حضرت رفت تا به خود مشغولش سازد و از خدا منصرفش نماید انگشت پای آن حضرت را بگرفت و بگزید. امام چهارم علیه‏السلام مانند جدش امیرمؤمنان علیه‏السلام ابدا توجهی به اطراف نداشت و غرق و محو قرب پروردگار خویش بود. در این هنگام از طرف خداوند به آن حضرت خطاب شد: «انت سید العابدین و زین اولیائی الماضین.» . «تو سرور و زیور عبادت‏کنندگان و زینت اولیای گذشته من هستی.»  منبع: کرامات و مقامات عرفانی امام سجاد؛ سید علی حسینی قمی؛ نبوغ چاپ دوم 1381.

نوشته شده در 3 / 1برچسب:,ساعت 16:39 توسط سید علی طباطبایی| |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد

سایت های مفید زیر را هم سری بزنید